Битва розуму: у МНТУ відбудеться гра «Брейн-ринг»

Накопиченні знання ніколи не бувають зайвими, саме вони визначають справжню глибину людського розуму. Та у сучасному інформаційному суспільстві знання, щоб вважатися корисними, конче мають бути реалізовані на практиці. А що може бути кращим, за інтелектуальну гру, котра перевіряє не лише набуті знання, але й уміння користуватись власним розумом для вирішення цікавих нестандартних завдань?
Тому МНТУ запрошує всіх охочих стати свідками інтелектуальної битви у рамках гри «Брейн-ринг»!  20 листопада о 9:45 першокурсники Коледжу МНТУ (групи КЛ-71, КЛ-72, КЛ-73) зійдуться у битві розуму і кмітливості. Бажаєте стати свідком захопливого...

Міжнародна науково-практична конференція «ІНТЕРНАЦІОНАЛІЗАЦІЯ ВИЩОЇ ОСВІТИ УКРАЇНИ: КОНЦЕПТУАЛЬНІ ЗАСАДИ, ЗДОБУТКИ, ПРОБЛЕМИ, ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ»

Маємо честь запросити Вас до участі у Міжнародній науково-практичній конференції «ІНТЕРНАЦІОНАЛІЗАЦІЯ ВИЩОЇ ОСВІТИ УКРАЇНИ: КОНЦЕПТУАЛЬНІ ЗАСАДИ, ЗДОБУТКИ, ПРОБЛЕМИ, ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ», яка відбудеться 15-16 грудня 2017 р. у ПВНЗ "Міжнародний науково-технічний університет імені академіка Юрія Бугая". Конференція присвячена пам'яті Бугая Юрія Миколайовича (1947-2003), академіка Академії гірничих наук України, члена-кореспондента...

З Днем студента! – Найщиріші вітання від МНТУ

Студентське життя сповнене нових відкриттів, напружених моментів і, звичайно ж, щоденних веселощів. Мабуть, уміння знайти баланс між усіма цими аспектами і є справжньою метою кожного студента.
Статус студента стирає кордони між країнами і знімає мовний бар’єр, на студентів завжди покладаються великі надії, адже саме в них країна бачить своє майбутнє. Бути студентом - важко і весело водночас.
Сьогодні ваш день, шановні студенти. Саме той день, коли у студентського буття залишається лише одна сторона – світла, безтурботна, сповнена тільки радісних моментів. Колектив МНТУ від усього...

На шляху до європейського освітнього простору: представники МНТУ відвідали заходи Міжнародного інформаційного тижня програми Еразмус+ в Україні

Наш університет вже не перший рік веде активну роботу за рядом європейських програм, намагаючись долучитись до важливих для майбутнього України процесів створення відкритого освітнього простору. Серед іншого, МНТУ є учасником програми Європейського Союзу Еразмус+.
Тому представники університету не могли не відвідати Міжнародний інформаційний тиждень програми Еразмус+ в Україні, що проходив у Києві з 6 по 10 листопада цього року. Метою заходів, проведених у рамках Інформаційного тижня...

МНТУ запрошує: новий спецкурс для реабілітологів

Живете своєю професією?
Цікавитесь найактуальнішими тенденціями у медицині і реабілітології?
Бажаєте здобути нові навички і закріпити їх на практиці?
Тоді семінар «Концепція остеопатії в професії реабілітолога» - саме для вас!
МНТУ запрошує на спецкурс для фахівців, який проводитиметься прямо у стінах університету! На вас чекають:
• Лекції і практичні заняття;
• Теорія остеопатії і методики діагностики;
• Філософія лікування і передові техніки масажу...

Філологія

Філологія1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

Вступне випробування з англійської мови є частиною вступного випробування на навчання в магістратурі Міжнародного науково-технічного університету імені академіка Юрія Бугая галузь знань 03 «Гуманітарні науки», за спеціальністю 035 «Філологія (переклад: англійська мов)».

Вступне випробування має на меті виявити рівень засвоєння знань та вмінь, визначених галузевими стандартами вищої освіти для бакалаврів, здійснити перевірку знань та умінь абітурієнтів з основних ас­пек­тів практичного курсу англійської мови, базових теоретичних мовних дисциплін, а також перевірку навичок володіння ними писемним мовленням різних функціональних стилів, що визначає готовність вступників до здобуття ступеня магістр.

Вступне випробування з англійської мови  передбачає перевірку і оцінку сформованості у студентів мовної, комунікативної та країно­знавчої компетентності, наявності у них знань основ теорії мови.

Комунікативна компетентність містить в собі ряд складових, володіння якими повинні продемонструвати студенти під час складання  вступного випробування, а саме:

  • лінгвістичну компетентність, що включає знання про систему і структуру мови і правил її функціонування в процесі комунікації на іноземній мові, здатність використовувати формальні засоби та оперувати правилами, за допомогою яких мовні одиниці вибудовуються в осмисленні висловлювання;
  • дискурсивну компетентність, до якої входить здатність до спілкування у параметрах текстової діяльності, здатність планувати власну мовну поведінку, розуміти і передавати інформацію в зв'язних, логічних висловлюваннях, будувати й організовувати висловлювання відповідно до мети спілкування;
  • соціолінгвістичну компетентність, яка виявляється у здатності здійснювати різні види мовленнєвої діяльності і вибирати лінгвістичні засоби відповідно до сфери спілкування;
  • соціокультурну компетентність, до якої входять уміння оперувати знаннями про національно-культурні особливості англомовних країн та уміння будувати свою мовну поведінку з урахуванням цих особливостей і норм.

На вступному випробуванні абітурієнти повинні продемонструвати вільне володіння англійською мовою в усній та письмовій формах на базі лексичного запасу в обсязі програмних вимог для вживання в продуктивних та рецептивних видах мовленнєвої діяльності.

2.  ВИМОГИ ДО ВСТУПНИКІВ

Вступне випробування передбачає визначення рівня знань практичних та теоретичних аспектів англійської мови вступників для навчання в магістратурі. Особи, які вступають до магістратури, повинні володіти комплексом лінгвістичних знань, необхідних для навчання за обраним напрямом та проведення майбутнього магістерського дослідження.

На вступному випробуванні з англійської мови вступники повинні продемонструвати:

  • знання з теоретичних дисциплін;
  • вільне володіння англійською мовою, комунікативну компетентність, вміння формулювати думки в різних видах мовленнєвої діяльності і сферах спілкування;
  • знання граматичних засад англійської мови;
  • багатий лексичний запас, його вільне використання в рецептивних та продуктивних видах мовленнєвої діяльності;
  • уміння розкривати суть поставленої проблеми, систематизувати та інтерпретувати аналізовані лінгвістичні явища.

3. СТРУКТУРА ВСТУПНОГО ВИПРОБУВАННЯ

Вступне випробування з англійської мови до магістратури за спеціальністю за спеціальністю 035 «Філологія (переклад: англійська мова)» передбачає виконання трьох екзаменаційних завдань з теоретичних та практичних аспектів англійської мови.

Об'єктом іспиту є теоретичні знання та професійно-практичні вміння абітурієнтів.

Перше завдання:

Дати розгорнуту письмову відповідь англійською мовою на теоретичне питання. При перевірці та оцінюванні цього завдання до уваги беруться:

  • відповідність поставленої відповіді завданню;
  • логічна послідовність;
  • термінологічна насиченість;
  • лексико-граматична коректність;
  • наведення оригінальних прикладів;
  • обсяг висловлювання.

Завдання оцінюється максимально в 30 балів.

Перелік теоретичних питань:

  1. Repetition and parallel constructions, their types and stylistic functions.
  2. The level theory of the language.
  3. Actual division and communicative sentence types.
  4. Rhythm in English.
  5. Oppositional reduction.
  6. Phonetic stylistic devices and their functions.
  7. Expressive means and stylistic devices and the difference between them.
  8. Stylistic, etymological and morphological differentiation of the English vocabulary.
  9. Phraseology, phraseological units and free word combinations; classification of phraseological units.
  10. General characteristics of the publicist style.
  11. Spread of English and its territorial varieties.
  12. Synonyms and antonyms in the English language.
  13. Metonymy, its types and functions.
  14. Ways of word-building in the English language.
  15. Metaphor, its types and stylistic functions.
  16. Morphemic structure of the word.
  17. Received Pronunciation.
  18. Stylistic differentiation of the English vocabulary.
  19. English as an analytical language.
  20. Pragmatic aspect of communication. Pragmatic types of sentences.
  21. Term as a lexical unit. Types of term formation.
  22. Text linguistics. Coherence and cohesion.
  23. Syntactic stylistic devices and expressive means.
  24. General characteristics of the scientific style.
  25. Territorial varieties of English.

Друге завдання:

Перекласти письмово англійською мовою речення, які містять лексико-граматичний матеріал, передбачений навчальними робочими програмами ступеня «бакалавр». Підібрані речення містять зразки мови і мовлення (граматичні структури, лексичні одиниці), які відбивають типові і важливі граматичні та лексичні явища англійської мови, включені в граматичний, лексичний, а також тематичний програмні мінімуми. При перевірці та оцінюванні цього завдання до уваги береться лексико-граматична коректність перекладу.

Завдання оцінюється максимально в 30 балів (по 3 бали за кожне вірно перекладене речення).

Третє завдання:

Зробити усне повідомлення на запропоновану тему. При перевірці та оцінюванні цього завдання до уваги беруться:

  • відповідність темі висловлювання;
  • логічна послідовність;
  • лексико-граматична насиченість;
  • мовна коректність;
  • обсяг висловлювання.

Це завдання спрямоване на перевірку: сформованості рівня мовленнєвої діяльності, лексико-граматичних навичок, ступенів засвоєння системних знань про мову як засіб вираження думок і почуттів людини, формування мовних та мовленнєвих умінь, де важливим є уміння користуватися іноземною мовою як в усному, так і в писемному спілкуванні.

Розповідаючи про окремі факти та події свого життя, висловлюючи власні міркування і почуття, абітурієнт повен використовувати формули мовленнєвого етикету, прийняті в англомовних країнах, автентичні засоби вираження. Від вступників очікують уміння правильно і відповідно до ситуації використовувати певні лексичні одиниці (частини мови), включаючи ряд фразеологічних зворотів, розмовних фраз та ідіоматичних виразів; відповідних граматичних форм (часові форми дієслова, допоміжні дієслова, та дієслова-зв'язки, іменники, прикметники тощо).

Усне повідомлення на задану тему - максимально в 40 балів.

При виконанні усіх зазначених завдань до уваги беруться всі граматичні, лексичні та орфографічні помилки. Використання словників не допускається.

Теми для усного повідомлення:

  1. Проблеми навколишнього середовища у світі.
  2. Сучасні засоби масової інформації.
  3. Україна на міжнародній арені.
  4. Актуальні проблеми сьогодення.
  5. Батьки і діти: відносини поколінь.
  6. Сучасна освіта. Проблеми та перспективи її розвитку в Україні.
  7. Освіта у Великобританії: її історія та принципи.
  8. Роль мистецтва у формуванні особистості.
  9. Історія розвитку кінематографа. Моє улюблене кіно.
  10. Спортивні досягнення в Україні та світі.
  11. Література в сучасному світі. Роль книги у житті людини.
  12. Музика як вид мистецтва. Музика, якій я віддаю перевагу.
  13. Живопис як вид мистецтва. Різновиди живопису.
  14. Театр і кіно в сучасному суспільстві.
  15. Свята і народні звичаї  в Україні.
  16. Сучасні засоби зв'язку: переваги та недоліки.
  17. Видатні українці ХХ століття.
  18. Найновіші технологічні досягнення людства.
  19. Сучасна політична ситуація у світі.
  20. Роль грошей у суспільному житті.

 

Зразок екзаменаційного білету

МІЖНАРОДНИЙ НАУКОВО-ТЕХНІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ

ІМЕНІ АКАДЕМІКА  ЮРІЯ БУГАЯ

Білет  №  __

для вступного випробування

до магістратури

за спеціальністю 035 «Філологія (переклад: англійська мова).

 

  • Дати розгорнуту письмову відповідь на теоретичне питання: Repetition and parallel constructions, their types and stylistic functions. (30 балів)
  • Перекласти письмово англійською мовою такі речення: (3 бали за кожне вірно перекладене речення).
  1. Споживачі - це люди, які користуються товарами та послугами для задоволення своїх потреб.
  2. Нещодавня стаття у газеті Гардіан про знущання над дітьми стверджує, що кожна 10 дитина знаходиться у небезпеці.
  3. За даними ООН, у 2011 році жертвами стихій стали 300 тис. осіб, це втричі більше ніж у 2010 році.
  4. Зростаючий організм дитини потребує енергії, тому діти інтуїтивно тягнуться до продуктів з високим вмістом калорій - солодощам.
  5. Біорозмаїття в природі під загрозою зникнення; слонів винищують через слонову кістку, а леопардів, тигрів та ягуарів через шкури.
  6. ВВС почала транслювати у прямому ефірі ток-шоу, в якому ведучий намагається вести серйозну розмову з політиками та відомими діячами кіно та театру.
  7. Проектна комісія вважає результати експерименту недостатніми і вимагає його продовження.
  8. Лондон - не перше європейське місто, де арабське імя стало найбільш популярним.
  9. Очікують, що угода буде підписана на цьому тижні.
  10. Він виявився дуже досвідченим викладачем.
  • Зробити усне повідомлення на тему: Актуальні проблеми сьогодення.   (40 балів)

4. КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ

Завдання, які виносяться на вступне випробування оцінюються за 100-бальною шкалою Після чого оцінка підлягає переведенню за двохсотбальною шкалою згідно до Правил прийому до МНТУ у 2016 році.

Високий рівень навчальних досягнень (191-200 балів)

Вільне володіння теоретичними знаннями; вільне володіння відповідним термінологічним апаратом; здатність логічно викладати інформацію; наведення оригінальних прикладів на підтримку викладених тез. Помилки не допускаються.

Вільне та оперативне  володіння опанованим лексико-граматичним матеріалом. Адекватний граматично вірний письмовий переклад речень англійською мовою.

Вільне володіння монологічним і діалогічним мовленням. Уміння аргументовано висловлювати власну точку зору, дотримуючись природного темпу усного мовлення. Відмінні фонетичні навички та інтонаційне оформлення, уміння коментувати тематику, використовуючи засвоєні лексико-фразеологічні та граматичні одиниці. Допускаються 1-2 лексико-граматичні помилки.

Достатній рівень навчальних досягнень (162-190 балів)

Достатньо вільне володіння теоретичними знаннями; достатньо вільне володіння відповідним термінологічним апаратом; здатність переважно логічно викладати інформацію; наведення оригінальних прикладів на підтримку викладених тез. Допускаються 1-2 лексико-граматичні або змістові помилки.

Достатньо вільне володіння опанованим лексико-граматичним матеріалом. Достатньо правильний вибір граматичних форм з можливістю 1-2 граматичних помилок. Достатньо граматично вірний письмовий переклад речень англійською мовою.

Добре володіння монологічним та діалогічним мовленням. Добрі фонетичні навички та інтонаційне оформлення, уміння коментувати тематику, використовуючи засвоєні лексико-фразеологічні та граматичні одиниці. Допускаються 3-4 помилки граматичного та лексичного характеру.

Середній рівень навчальних досягнень (124-161 бал)

Недостатнє володіння теоретичними знаннями; недостатнє володіння відповідним термінологічним апаратом; нездатність переважно логічно викладати інформацію; недостатня кількість оригінальних прикладів на підтримку викладених тез. Допускаються 3-4 лексико-граматичні або змістові помилки.

Недостатнє володіння лексико-граматичним матеріалом. Недостатньо правильний вибір граматичних форм з можливістю 3-4 граматичних помилок. Недостатньо граматично вірний письмовий переклад речень англійською мовою.

Недостатньо вільне володіння монологічним та діалогічним мовленням. Невміння вести бесіду та аргументовано висловлювати власну думку у зв'язку з недостатньою сформованістю тематичного лексикону, знижений темп мовлення. Допускаються 5-6 лексико-граматичних та стилістичних помилок.

Початковий рівень навчальних досягнень (100-123 бали)

Відсутнє володіння теоретичними знаннями; відсутнє володіння відповідним термінологічним апаратом; нездатність логічно викладати інформацію; відсутність оригінальних прикладів на підтримку викладених тез. Наявні численні лексико-граматичні та змістові помилки.

Відсутність володіння лексико-граматичним матеріалом. Неспроможність правильного вибору граматичних форм. Граматично невірний письмовий  переклад речень англійською мовою.

Монологічне мовлення  характеризується алогічністю, непослідовністю, невмінням адекватно  прокоментувати актуальну проблематику. Ненормативна лексико-граматична структура висловлювань.

5. Список рекомендованої літератури:

  1. Аракин В. Д. История английского языка / В.Д.Аракин. - М. Ж: Физматлит, 2003. - это 272 с.
  2. Аракин В.Д. Практический курс английского языка. 4 курс / В.Д.Аракин. - М. : ВЛАДОС, 2004. -335 с.
  3. Верба Л.Г. Порівняльна лексикологія англійської та української мов : посібник для перекладацьких відділень вузів / Л. Г. Верба. - Вінниця : Нова книга, 2003. -160 с.
  4. Верба Л.Г. Історія англійської мови: посібник для студентів та викладачів вищих навчальних закладів /Л. Г. Верба. - Вінниця: Нова книга, 2004. - 304с.
  5. Гужва Т. Англійська мова. Розмовні теми у двох частинах / Т.Гужва. - Харків:     Фоліо, 2003. - 381 с.
  6. Каушанская В.Л. Грамматика английского языка. 7-е издание / В.Л.Каушанская. - М.: «Фирма Страт», 2000. - 319 с.
  7. Левицкий, А. Э. Функциональные подходы к классификации единиц современного английского языка / А. Э. Левицкий. - Киев : Киевский гос. лингв. ун-т, 1998. - 362 с.
  8. Селіванова Олена Сучасна лінгвістика: напрями та проблеми: Підручник / МОН України. - Полтава: Довкілля-К, 2008. - 712 с.
  9. Селіванова Олена Сучасна лінгвістика: термінологічна енциклопедія. - Полтава: Довкілля-К, 2006. - 716 с.
  10. Evans V., Scott S. Listening and Speaking Skills. - UK: Express Publishing, 2000. - 120 p.
  11. Evans V. Upstream Advanced (Student's book, Workbook) / V.Evans, L.Edwards. - UK: Express Publishing, 2003. -256 p.

 

ЗАГАЛЬНА ІНФОРМАЦІЯ

Рівень акредитації: IV

Форма навчання: денна, заочна, за дистанційними технологіями

Кваліфікаційний рівень: молодший спеціаліст, бакалавр, спеціаліст, магістр

Військова кафедра:

Гуртожиток:

Післядипломна освіта:

Аспірантура, докторантура:

Курси підготовки до ЗНО:

ПАРТНЕРИ