Битва розуму: у МНТУ відбудеться гра «Брейн-ринг»

Накопиченні знання ніколи не бувають зайвими, саме вони визначають справжню глибину людського розуму. Та у сучасному інформаційному суспільстві знання, щоб вважатися корисними, конче мають бути реалізовані на практиці. А що може бути кращим, за інтелектуальну гру, котра перевіряє не лише набуті знання, але й уміння користуватись власним розумом для вирішення цікавих нестандартних завдань?
Тому МНТУ запрошує всіх охочих стати свідками інтелектуальної битви у рамках гри «Брейн-ринг»!  20 листопада о 9:45 першокурсники Коледжу МНТУ (групи КЛ-71, КЛ-72, КЛ-73) зійдуться у битві розуму і кмітливості. Бажаєте стати свідком захопливого...

Міжнародна науково-практична конференція «ІНТЕРНАЦІОНАЛІЗАЦІЯ ВИЩОЇ ОСВІТИ УКРАЇНИ: КОНЦЕПТУАЛЬНІ ЗАСАДИ, ЗДОБУТКИ, ПРОБЛЕМИ, ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ»

Маємо честь запросити Вас до участі у Міжнародній науково-практичній конференції «ІНТЕРНАЦІОНАЛІЗАЦІЯ ВИЩОЇ ОСВІТИ УКРАЇНИ: КОНЦЕПТУАЛЬНІ ЗАСАДИ, ЗДОБУТКИ, ПРОБЛЕМИ, ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ», яка відбудеться 15-16 грудня 2017 р. у ПВНЗ "Міжнародний науково-технічний університет імені академіка Юрія Бугая". Конференція присвячена пам'яті Бугая Юрія Миколайовича (1947-2003), академіка Академії гірничих наук України, члена-кореспондента...

З Днем студента! – Найщиріші вітання від МНТУ

Студентське життя сповнене нових відкриттів, напружених моментів і, звичайно ж, щоденних веселощів. Мабуть, уміння знайти баланс між усіма цими аспектами і є справжньою метою кожного студента.
Статус студента стирає кордони між країнами і знімає мовний бар’єр, на студентів завжди покладаються великі надії, адже саме в них країна бачить своє майбутнє. Бути студентом - важко і весело водночас.
Сьогодні ваш день, шановні студенти. Саме той день, коли у студентського буття залишається лише одна сторона – світла, безтурботна, сповнена тільки радісних моментів. Колектив МНТУ від усього...

На шляху до європейського освітнього простору: представники МНТУ відвідали заходи Міжнародного інформаційного тижня програми Еразмус+ в Україні

Наш університет вже не перший рік веде активну роботу за рядом європейських програм, намагаючись долучитись до важливих для майбутнього України процесів створення відкритого освітнього простору. Серед іншого, МНТУ є учасником програми Європейського Союзу Еразмус+.
Тому представники університету не могли не відвідати Міжнародний інформаційний тиждень програми Еразмус+ в Україні, що проходив у Києві з 6 по 10 листопада цього року. Метою заходів, проведених у рамках Інформаційного тижня...

МНТУ запрошує: новий спецкурс для реабілітологів

Живете своєю професією?
Цікавитесь найактуальнішими тенденціями у медицині і реабілітології?
Бажаєте здобути нові навички і закріпити їх на практиці?
Тоді семінар «Концепція остеопатії в професії реабілітолога» - саме для вас!
МНТУ запрошує на спецкурс для фахівців, який проводитиметься прямо у стінах університету! На вас чекають:
• Лекції і практичні заняття;
• Теорія остеопатії і методики діагностики;
• Філософія лікування і передові техніки масажу...

Фізична терапія, ерготерапія

Фізична терапія, ерготерапіяІ. Вступ

Призначення програми - забезпечити проведення фахового випробування при вступі на ІІ курс (з нормативним терміном навчання на вакантні місця) для здобуття освітнього ступеня «Бакалавр» за умови вступу на споріднений напрям підготовки.

Мета фахового випробування полягає у з'ясуванні рівня теоретичних знань і практичних умінь і навичок, необхідних для опанування нормативних і варіативних дисциплін за програмою підготовки бакалавра спеціальності: 227 «Фізична терапія,  ерготерапія».

Завдання вступного випробування передбачають перевірку і оцінку знань та вмінь абітурієнта.

Вимоги до здібностей і підготовки абітурієнтів. Для успішного засвоєння дисциплін, передбачених навчальним планом для підготовки фахівців за ступенем «Бакалавр» абітурієнти повинні здобути освітньо-кваліфікаційний рівень «Молодший спеціаліст» за спорідненою спеціальністю та володіти здібностями до засвоєння знань, умінь і навичок за спеціальністю 227 «Фізична терапія,  ерготерапія». Обов'язковою умовою є вільне володіння державною мовою.

Характеристика змісту програми. Програма складається з переліку питань, які відображають окремі аспекти напряму підготовки та інтегрує знання з дисциплін «Анатомія і фізіологія людини», передбачених програмою підготовки молодших спеціалістів.

ІІ. Структура вступного випробування

Вступник отримує для відповіді білет, в яком визначені 5 тестових питань та 5 питань, на які потрібно дати розгорнуту відповідь.

Вступне випробування проводиться в письмовій формі, тривалість якого не повинна перевищувати 2 години.

Вступне випробування у формі письмового екзамену проводять не менше трьох членів комісії.

По закінченню вступного випробування екзаменатори відмічають правильність відповідей абітурієнтів, заповнюють екзаменаційну відомість та підписують її.

Інформація про результати вступного випробування оголошується вступникові у день його проведення.

ІІІ. Вимоги до відповіді абітурієнта

У процесі складання вступного випробування абітурієнт має виявити достатній рівень набутих знань і вмінь.

Екзаменаційна робота в цілому оцінюється за 100-бальною шкалою (від 100 до 200).

Максимально абітурієнт може набрати за правильне виконання всього завдання 100 балів, що відповідає 200 балам за шкалою (від 100 до 200).

ІV. Зміст програми

ДИСЦИПЛІНА «АНАТОМІЯ І ФІЗІОЛОГІЯ ЛЮДИНИ»

Тема 1.  Вікова анатомія та фізіологія, її задачі і методи. Закономірності росту та розвитку дітей і підлітків. Біологічний вік, критерії його визначення.

Тема 2. Будова, функції нервової системи, її вікові особливості. Будова, функції спинного і головного мозку, їх вікові особливості.

Тема 3. Вища нервова діяльність людини та методи її вивчення. Типи  ВНД та вікові особливості функціонування мозку на різних етапах онтогенезу.

Тема 4. Загальна будова аналізаторів та їх вікові особливості. Будова, функції, вікові особливості зорового аналізатора.

Тема 5. Слуховий аналізатор. Будова,  функції і вікові особливості органа слуху.   Особливості будови  та функцій шкіри.

Тема 6 Будова та функції системи  органів дихання, її вікові особливості. Відділи системи органів дихання, їх функції. Газообмін у легенях. Типи і регуляція дихання.

Тема 7. Кров її склад, функції, вікові особливості. Будова та функції серцево-судинної системи, її вікові особливості.  Властивості серцевого мязу. Велике та мале коло кровообігу.

Тема 8. Будова, функції, вікові особливості системи органів травлення.

Загальні принципи будови травної системи. Вікові  фізіологічні особливості процесу травлення. Значення і цінність основних продуктів харчування

Тема 9. Будова,функції, вікові особливості системи органів виділення. Нирки,їх будова, функція, структурно-функціональна одиниця нирки. Сечовий міхур та сечовивідні шляхи.

Тема 10. Будова,функції, вікові особливості ендокринної системи.

Загальні анатомо-фізіологічні властивості ендокринних залоз, їх класифікація, секреторна функція та вікові зміни.

Тема 11. Будова, функції, вікові особливості кістково- м'язової системи. Загальні дані про скелет ійого функції. Будова, ріст і розвиток кісток. Функціональна характеристика м'язів. Вікові, статеві, індивідуальні особливості розвитку скелетних м'язів.

Тема 12. Імунна система. Органи імунної системи,їх анатомічне розташування та вікові особливості. Активний та пасивний імунітет.

V. Перелік питань фахового вступного випробування освітнього ступеня «Бакалавр»

при вступі на ІI курс спеціальності 227 «Фізична терапія,  ерготерапія»

ПЕРЕЛІК КОНТРОЛЬНИХ ПИТАНЬ

Навчальна дисципліна «Анатомія і фізіологія людини»

  1. Безумовні і умовні рефлекси. Гальмування умовних  рефлексів.
  2. Біологічне значення дихання. Будова органів дихання.
  3. Вікові особливості органів дихання. Гігієна органів дихання.
  4. Біологічне значення залоз внутрішньої секреції. Поняття про гормони. Механізм дії  гормонів.
  5. Біологічне значення і загальний план будови нервової  системи.
  6. Біологічне значення травлення. Гігієна харчування.
  7. Будова і функції головного мозку. Будова і функції кори великих півкуль головного мозку.  Вікові особливості головного мозку.
  8. Будова і функції органів травлення. Вікові особливості органів  травлення.
  9. Будова і функції спинного мозку. Вікові особливості спинного  мозку.
  10. Будова і функції судинної системи. Вікові особливості судин і  кровообігу.
  11. Будова і функції шкіри. Вікові особливості  шкіри.
  12. Виділення - кінцевий етап обміну речовин. Сечовидільна система: будова, функції. Вікові особливості сечовидільної системи. Гігієна сечовидільної  системи.
  13. Викривлення хребта: види, причини, профілактика.
  14. Вилочкова залоза: місцерозміщення, гормони та їх вплив на організм. Хвороби при гіпер- та гіпофункції.
  15. Внутрішнє середовище організму. Кров: функції, склад, кількість. Вікові особливості  крові.
  16. Вчення про ВНД. Вікові особливості ВНД.
  17. Гігієна нервової системи.
  18. Гіпофіз: місцерозміщення, гормони та їх вплив на організм. Хвороби при гіпер- та  гіпофункції.
  19. Епіфіз: місцерозміщення, гормони та їх вплив на організм. Хвороби при гіпер- та  гіпофункції.
  20. Загальна будова і функції аналізаторів.
  21. Загальна будова опорно-рухового апарату та його  функції.
  22. Загальна будова скелетних м'язів та їх функції. Групи м'язів людського організму. Вікові особливості м'язової системи.
  23. Загальна будова скелету людини. Вікові особливості  скелету.
  24. Захворювання шкіри та їх запобігання. Гігієна  шкіри.
  25. Зоровий аналізатор: будова, функції. Вікові особливості зорового  аналізатора.
  26. Критичні періоди розвитку.
  27. Механізм дихальних рухів. Газообмін у легенях і тканинах. Нервова і гуморальна регуляція дихання.
  28. Надниркові залози: місцерозміщення, гормони та їх вплив на організм. Хвороби при гіпер- та гіпофункції.
  29. Обмін речовин і енергії в організмі. Вікові особливості обміну речовин і  енергії.
  30. Органи серцево-судинної системи: будова, функції. Гігієна серцево-судинної  системи.
  31. Основний і загальний обмін речовин і енергії.
  32. Особливості кровообігу у плода.
  33. Пам'ять та її вікові властивості. Класифікація видів  пам'яті.
  34. Перша допомога при харчових отруєннях.
  35. Підшлункова залоза: місцерозміщення, гормони та їх вплив на організм. Хвороби при гіпер- та гіпофункції.
  36. Плоскостопість: причини, профілактика.
  37. Поняття про рефлекс. Рефлекторна дуга.
  38. Порушення зору (природжені і набуті). Травми очей та їхні порушення,  перша  допомога.  Гігієна зору.
  39. Постава: правильна, неправильна. Зміни в організмі людини при неправильній  поставі.
  40. Постембріональний розвиток. Загальні закономірності росту та розвитку дітей та  підлітків.
  41. Прищитоподібні залози: місцерозміщення, гормони та їх вплив на організм. Хвороби при гіпер- та гіпофункції.
  42. Серцево-судинні захворювання: причини,  профілактика.
  43. Слуховий аналізатор: будова, функції. Вікові особливості слухового аналізатора. Хвороби слухового аналізатора: причини, профілактика. Гігієна  слуху.
  44. Статеві залози: місцерозміщення, гормони та їх вплив на організм. Хвороби при гіпер- та гіпофункції.
  45. Тератогенні фактори та їх вплив на розвиток  організму.
  46. Типи ВНД. Темперамент та його види.
  47. Типи кровотеч: ознаки, причини, перша  допомога.
  48. Травлення та його вікові особливості. Гігієна порожнини рота і  зубів.
  49. Увага та її вікові властивості.
  50. Форма, будова, хімічний склад кісток. Вікові особливості кісток. Типи з'єднання  кісток.

VI. Критерії оцінювання знань

Фахове вступне випробування проводиться у письмовій формі.

Тривалість тестування - 2 години (120 хвилин).

Тести складаються з 10 завдань:

191-200 балів абітурієнт отримує, виявивши такі знання та вміння:

  • повністю послідовно розкрито зміст поставленого запитання;
  • вільне володіння спеціальною термінологією, чітко виражена і аргументована самостійна позиція у певних ситуаціях;
  • досконало застосовані одержані знання, уміння та навички з різних дисциплін для правильного вирішення всіх поставлених завдань.

162-190 балів абітурієнт отримує, виявивши такі знання та вміння:

  • послідовно розкрито зміст поставленого запитання;
  • вільне володіння спеціальною термінологією, можливі деякі неточності, що не призводять до помилкових висновків;
  • як правило, правильне застосування одержаних знань, умінь та навичок з різних дисциплін для вирішення більшості поставлених питань.

124-161 бал абітурієнт отримує, виявивши такі знання та вміння:

  • зміст питання викладено частково, непослідовно;
  • у відповідях є помилки при використанні деяких понять;
  • при вирішенні поставленого завдання абітурієнт не розуміє шляхів практичного використання одержаних знань.

100-123 бали абітурієнт отримує, виявивши такі знання та вміння:

  • основний зміст завдання не розкрито;
  • допущено грубі помилки у відповідях;
  • відсутність володіння спеціальною термінологією.

VІІ. Список рекомендованої літератури

ДИСЦИПЛІНА «АНАТОМІЯ І ФІЗІОЛОГІЯ ЛЮДИНИ»

Основна

  • Головацький А.С., Черкасов В.Г., Сапін М.Р., Федонюк Я.І. Анатомія людини. - Нова книга, 2009. - Т. 1-3.
  • Коляденко Г.І. Анатомія людини: Підручник для вузів. - К.: Либідь, 2001. - 380 с.
  • Привес М.Г., Лысенков Н.К., Бушкович В.И. Анатомия человека. - СПб.: Гиппократ, 2001. - 704 с.
  • Ришард Александрович. Малий атлас з анатомії. - К.: Медицина, 2011. - 136 с.
  • Сапин М.Р., Билич Г.Л. Анатомия человека. В 2 кн. - М.: Оникс, 2002.

Додаткова

  • Сидоренко П.І. Анатомія та фізіологія людини. - К.: Медицина, 2011. -248 с.
  • Тоні Сміт. Людина. Навчальний атлас з анатомії та фізіології. - Львів, 2000. - 240 с.
  • Дюбенко К.А. Анатомічна термінологія. - К., 2001. - 392 с.
  • Мицкан Б.М., Попель С.Л. та ін. Функціональна анатомія: Підручник для ВНЗ фіз. виховання і спорту ІІІ-ІV рівнів акредитації / За ред. Я.І. Федонюка, Б.М. Мицкан, Я.І. Федонюк. - Тернопіль: Навчальна книга - Богдан, 2007. - C. 552.
  • Привес М.Г., Лысенков Н.К., Бушкович В.И. Анатомия человека. - СПб.: Гиппократ, 2001. - 704 с.

Програма затверджена на засіданні

кафедри реабілітації

протокол № 7 від «09 » березня 2017 року

ЗАГАЛЬНА ІНФОРМАЦІЯ

Рівень акредитації: IV

Форма навчання: денна, заочна, за дистанційними технологіями

Кваліфікаційний рівень: молодший спеціаліст, бакалавр, спеціаліст, магістр

Військова кафедра:

Гуртожиток:

Післядипломна освіта:

Аспірантура, докторантура:

Курси підготовки до ЗНО:

ПАРТНЕРИ